Etap Atlantyk B/ 15.04–13.05.2023 Sint Maarten – Azory

Wielki powrót do Europy.

Ten etap będzie drugą przeprawą Pszczółki BEE WET przez Atlantyk, tym razem w drodze powrotnej z Karaibów do Europy. Zaczniemy na Sint Maarten, która składa się z części holenderskiej i francuskiej. Tutaj zrobimy zakupy, przygotujemy się do rejsu; ocenimy prognozy… i dokonamy swoistego zaaklimatyzowania. No tyle lecieć przez Atlantyk i nie skorzystać? Mamy nadzieję, że 2–3 dni spędzimy na Sint Maarten i na licznych małych wysepkach.

A potem płyniemy… długo i daleko…. na Bermudy. Właśnie dlatego ten rejs ustanowiliśmy na 4 tygodnie, a nie 3. Bo jak wracać to z fantazją. 1000 mil z Sint Maarten na Bermudy powinniśmy przepłynąć poniżej 7 dni.

A potem płyniemy… dłużej i dalej – na Azory. Do Ponta Delgada mamy niecałe 2000 mil, ale pierwsze wyspy Azorów z zachodniej części zaczną się około 250 mil wcześniej… więc jeżeli czas pozwoli to zaczniemy ich zwiedzanie zgodnie z zasadą „dopłynąć i zwiedzić”. W naszym zasięgu są: Flores, Faila z Hortą czy Pico. Rejs zakończymy w Ponta Delgada na wyspie Sao Miguel, skąd łatwo i stosunkowo tanio dostać się samolotem na stary kontynent.

Naszym jachtem będzie dobrze znana i lubiana Pszczółka BEE WET, czyli Bavaria 49, która pierwszy raz przeprawi się przez Atlantyk. Jest bardzo dzielna i świetnie wyposażona, a wszyscy prowadzący ją Kapitanowie świetnie ją poznali przez ostatnie lata i lubią na niej żeglować. Na jachcie śpimy tylko w kabinach, tak, aby messa pozostawała miejscem spotkań, zabawy i integracji.

W razie braku możliwości zrealizowania rejsu ze względów covidowych, wpłacone środki na rejs będą na życzenie Uczestnika zwracane, lub zamieniane na inne rejsy.

Cena: 7700 PLN

wolnych miejsc: 1

prowadzi: Maciej Kirmuć

W cenie:

  • czarter jachtu Bee Wet – śpimy tylko w kabinach,
  • poduszki, koce, prześcieradło, poszewka na poduszkę,
  • przygotowanie jachtu do rejsu,
  • opieka profesjonalnego kapitana,
  • ubezpieczenie w czasie zaokrętowania na jachcie NNW i od akcji ratowniczych z polisy jachtu Pantaenius,
  • ponton z silnikiem zaburtowym,
  • gadżet Kanon Sailing Team.

Dodatkowe opłaty:

  • dojazd, loty,
  • zalecane dodatkowe ubezpieczenie w czasie przebywania na lądzie,
  • „kasa jachtowa“ dotycząca wyżywienia na jachcie, opłat za porty, paliwa do jachtu, tj. około 20 EUR/dziennie – rozliczana na koniec rejsu.